satsandehoppryttaree

Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Stackars Bentley!

Av Ida Lindgren - 26 juli 2011 21:52

Igår så skulle jag rida Bentley efter vi kommit hem från landstället men när jag hoppade upp på honom så låg tyglarna precis på såret han hade i manen (hårbotten) det var helt köttigt och han blev helt galen så fort man nuddade så i skritten kunde jag hålla bort tylarna men sen råkade jag nudda där med tyglarna för det är exakt på det stället som tyglarna nuddar och han blev helt galen och stegra det högsta han kunde och sparka bak ut och allt men han tyckte ju såklart att det gjorde ont så vi ska köpa någon salva för det, idag tvättade jag rent det och tog massa hästsalva på och sedan flugtäcket över! Så jag hoppas att det bara tar några dagar tills det är hyffsat läkt! Men det borde inte ta så lång tid det är ju alla flugor och sånt som gjort så han kliat sönder just där.


Men idag red jag iallafall Mirran och hon var sjukt fin, jätte pigg och duktig liten tjej, jag red i skogen på några stigar och sedan lite på ängen! 


Haha, Mirran är så gullig i sitt stoooora ludd på sitt hackamore.


Tog en bild innan jag red iväg, haha!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Lindgren - 26 oktober 2011 18:11

Ja gå in på den här bloggen, min nya blogg alltså.. jumpingpony.blogg.se ! Så får du veta allt, jätte enkelt är det att vinna två animerade headers!!  ...

Av Ida Lindgren - 9 september 2011 14:23

Eftersom att det hänt en massa med Bentley, och eftersom jag skrivit mycket om honom här så ville jag starta upp en blogg på nytt och har även en ny ponny och de andra bloggarna jag har haft har ju endast handlat om hästar men nu kommer den här blogg...

:'(

Av Ida Lindgren - 7 augusti 2011 19:50


Vi var ju hos den där speciallisten för några dagar sedan med Bentley.. Han blev utdömd som många av er läsare redan vet   .. Så det är därför jag inte bloggat, har inte haft lust att göra någonting. Bentley är hemma i stallet nu, det finns en pytte ...

Av Ida Lindgren - 1 augusti 2011 17:08

Det var en som fråga om jag kunde göra ett inlägg om de hästar jag haft och har så här kommer ett inlägg om det.   Rapid - En shettis som jag hade när jag var ca 4-5 år kanske och han var jätte elak, haha! Har tyvärr ingen bild på honom men han ä...

Av Ida Lindgren - 1 augusti 2011 08:34

Jag kom precis hem från stallet för jag har vart och morgonfodrat! Idag ska jag bada med Mirran och Bentley och Carro ska med!   Så får vi se om jag får i dom i vattnet eller inte, haha! Så jag kommer säkert lägga ut bilder ikväll! Sedan så kommer ja...

Ovido - Quiz & Flashcards