satsandehoppryttaree

Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

Släppte hästarna tillsammans, första gången!!

Av Ida Lindgren - 18 juli 2011 17:13

Idag så red jag och Vickan ner till ängen vid klätterbacken, bentley var jätte pigg och glaaad! Han studssa och var galen men kul tyckte han att det var att få busa lite på ängen! Sen så fick han jobba en liten stund bara och han var super fin! Med mirran red jag också på ängen och hon kan man säga var sjuuuukt pigg, galoppera på stället hela tiden men hon var gryymt fin idag, underbar! Båda hästarna har så jäkla fint steg i alla gångarter också!Efter jag ridit så skulle jag och mamma släppa ut Mirran och Bentley tillsammans för första gången, Mirran fick ju stå i sjukhage förut och sen så när hon blev frisk så våga vi inte riktig släppa ihop dom än, för det skulle inte vara så bra om mirran blev galen när hon precis blivit frisk pluss att Bentley tror fortfarande att han är hingst, haaha fast det märktes inte idag! Det gick super bra att släppa ihop dom, först stod de bara och åt gräs sedan efter ett tag så börja dom leka och galoppera men inget slagsmål eller så blev det, haha så det var skönt, Bentley ville leka hela tiiiden så fort mirran skulle äta så sprang han runt henne och försökte få henne att galoppera med honom haha knäppa ponny!

 
 
Ingen bild

Elvira

18 juli 2011 23:54

vad bra att dom inte bråkade ;)

Ida Lindgren

25 juli 2011 18:38

yepp :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Lindgren - 26 oktober 2011 18:11

Ja gå in på den här bloggen, min nya blogg alltså.. jumpingpony.blogg.se ! Så får du veta allt, jätte enkelt är det att vinna två animerade headers!!  ...

Av Ida Lindgren - 9 september 2011 14:23

Eftersom att det hänt en massa med Bentley, och eftersom jag skrivit mycket om honom här så ville jag starta upp en blogg på nytt och har även en ny ponny och de andra bloggarna jag har haft har ju endast handlat om hästar men nu kommer den här blogg...

:'(

Av Ida Lindgren - 7 augusti 2011 19:50


Vi var ju hos den där speciallisten för några dagar sedan med Bentley.. Han blev utdömd som många av er läsare redan vet   .. Så det är därför jag inte bloggat, har inte haft lust att göra någonting. Bentley är hemma i stallet nu, det finns en pytte ...

Av Ida Lindgren - 1 augusti 2011 17:08

Det var en som fråga om jag kunde göra ett inlägg om de hästar jag haft och har så här kommer ett inlägg om det.   Rapid - En shettis som jag hade när jag var ca 4-5 år kanske och han var jätte elak, haha! Har tyvärr ingen bild på honom men han ä...

Av Ida Lindgren - 1 augusti 2011 08:34

Jag kom precis hem från stallet för jag har vart och morgonfodrat! Idag ska jag bada med Mirran och Bentley och Carro ska med!   Så får vi se om jag får i dom i vattnet eller inte, haha! Så jag kommer säkert lägga ut bilder ikväll! Sedan så kommer ja...

Ovido - Quiz & Flashcards