satsandehoppryttaree

Alla inlägg under juni 2011

Av Ida Lindgren - 29 juni 2011 18:52

Idag har jag hoppat på Bentley! Det gick jäääätte bra  ! , jag har ju inte haft honom så länge så jag har bara hoppat typ fyra gånger på honom och han var såå duktig! Vi hoppade trippelbarr på 125 cm och det hoppar han som ingenting, liksom som ett litet skutt, sen så hoppade jag kombinationer och bana och det låg väl på 110 - 115, något sånt.


Fiiinafinaa Bentley!


Och i slutet av Juli så får jag börja hoppa på min älskling Mirran! (guuud vad jag saknar att hoppa henne, hon som är såå grym)! Dån ska hon vara helt återställd och efter som hon stått med sprickan så länge så måste hon bygga muskler och så!


Bilder från idag när jag hoppa Bentley kommer senare idag, måste bara vänta tills en kompis skickat bilderna.




Av Ida Lindgren - 28 juni 2011 21:36

Idag fick hästarna en vilodag eller dom har skrittats på till hagen fram och tillbaka i 20 minuter men det är ju ingen ridtur om man säger så.


Nu har jag hittat några pannband som jag ska köpa till min älskling Bentley


Men ni får hjälpa mig och välja vilket eller vilka pannband som är snyggast så skriv vilket nummer ni tycker i en kommentar!!


Nummer 1?:

 

Nummer 2?:

Nummer 3?:

Nummer 4?:

 


Så, vad tycker ni? (tänk på att pannbandet ska vara till en svart ponny, så att färgen blir rätt)   

Av Ida Lindgren - 27 juni 2011 14:36

 Igår så duschade jag Mirran ch klippte manen och sådär och hon blev jätte fin! Fina tjejen! Hon hade jätte lång man, så jag klippte nästan halva manen, men det behövdes!

Bentley var jätte duktig att rida!


En rolig galopp övning man kan göra är att ha 2 bommar som vi säger att det ska vara t.ex 7 galoppsprång i mellan bommarna från början och sen ska man länga så att det t.ex blir 6 galoppsprång och sen korta så att det blir t.ex 8 galoppsprång!



Idag så ska jag rida lite senare, ska nog möta Ilona och rida med henne!


En viss skillnad på hennes man va?, haha!  


vänstra sidan före och högra är när jag höll på klippa, som nin nog förstår, haha!


BENTLEY HS OCH NEXIS MERIELL   !


Av Ida Lindgren - 26 juni 2011 14:50

Jag ska rida Mirran och Bentley lite senare och då ska jag hämta dom från sommarhagen och det är en bit att gå, men men. Jag ska rida ut på båda, jag rider nog på ängen också. Just nu är det rätt så bra väder så ja hoppas att det fortsätter att vara det. Om det fortfarande är varmt lite senare så ska jag nog duscha Mirran och Bentley får det på torsdag tror jag eftersom att vi åker på fredagen och han måste ju vara ren på tävlingen!


Bentley <3


 


Av Ida Lindgren - 25 juni 2011 14:30

Mamma ska till Falsterbo om ca två veckor och jag ska till England!


Mamma ska ju sälja fodertillskott som ni inte visste så är det min mamma som startat och äger företaget, Claver svenskt fodertillskott, som ni säkert sätt i hästbutiker finns ju på Hööks och allt så! 


Det är det naturligaste man kan köpa eftersom att det är med en hälsokostfabrik och så, det är kul för det är jäätte många som använder det och alla är nöjda och ser resultat.


Klicka HÄR så kommer ni in på Clavers hemsida!


Men iallafall så ska jag också till England på hoppkurs i tre dagar, man lånar tävlings ponnier och hästar att rida kurserna på där, det ska bli as kul, fast jag kommer att åka själv och jag känner ingen som ska dit, hehe men lär säkert känna alla! Det är min tränare Jannica Fernström som håller i kursen. 


På fredag åker jag till vårt landställe stava eftersom att meetinget är på lördagen och söndagen!


Jag ska fråga mamma om hon kan köpa ett pannband, kanske något liknande som de här pannbandet?



och nya transportskydd till Bentley, kanske de här?


   


och sen några shabrak till Bentley, har inte så många i full storlek, men masssssor av ponny storlek men det kan inte Bentley ha precis.


Hon ska ju till Falsterbo och de finns nog ganska mycket saker att köpa där.





Av Ida Lindgren - 25 juni 2011 13:31

Idag så var jag och red, jag red Mirran och Carro är medryttare på Bentley på lördagar så hon red honom och det har ju spöregnat hela förmiddagen så vi fick springa till volten och rida där, så det blev ingen uteritt idag men jag rider nog ut på båda imorgon då. När vi var klara så skrittade vi dom till sommarhagen så får dom beta över dagen och sova inne på natten.


Men iallafall så provade jag att rida på hackamore för första gången på Mirran och det gick jätte bra! Hon gick super på det, så jag ska nog fortsätta rida på det iallafall när det gäller att rida vanligt men på hoppträningar och tävlingar så får vi väl se, ja kan iallafall prova att hoppa på det sen. Jag tycker att om hästarna går bra på hackamore så kan det vara bra att rida på det eftersom att det sliter mindre på deras munnar, haha fast det beror ju på om hästen är stark eller inte också.




Jag och mirran!

 


Jag och bentley!


 

Av Ida Lindgren - 25 juni 2011 09:27

Nu är jag hemma ifrån stallet, jag har precis vart och morgonfodrat hästarna, ska till stallet om ett tag igen och rida.


Idag rider jag nog ut och konditionstränar lite med mycket galopp arbete.


Av Ida Lindgren - 24 juni 2011 22:58

Nu är det midsommar och klockan är 23.10 och imorgon ska jag upp ca 06.30 och ta ut mina hästar till sommarhagen och gå i två km, kul... hahaha

Ovido - Quiz & Flashcards